Wednesday 11 March 2015

SILAP

 SILAP!!

yang pasti aku buat silap hari ni..aku padam 3 post aku dalam blog ni..buat balik ar kau..sape suruh kau padam..hehe..marah diri sendiri..semua orang pernah buat silap..sama ada kite sedar atau tidak sedar, kecik atau besar sesuatu kesilapan tu kita tetap akan melakukan kesilapan..yang penting post yang ni tak kan sama dengan post yang aku buat sebelum ni..

Assalamualaikum dunia..pernah tak korang gagal dalam exam? tahu tak macam mana perasaan dia. sebelum ni, aku tak pernah dapat gagal dalam mana-mana subjek yang aku ambik. paling teruk aku dapat pun e la kat sekolah dulu..tapi first exam aku dekat ukm ni aku gagal dalam satu subjek ni..subjek komunikasi efektif..dan disebabkan satu subjek tu dia effect pointer sem 1 aku..tapi nak buat camne kan dah takdir aku gagal.cume lain kali ambik iktibar la..jangan meremehkan benda penting. mak aku  mak aku ada pesan "gagal kat dunia xpe lagi, jangan gagal kat akhirat sudah". betul tu ma..dunia ni wayang semata-mata. aku tak boleh berputus asa, kerana di setiap kegagalan yang kite lalui ade sebuah kejayaan yang sangat bermakna.


aku buat silap besar gila yang ni..aku tinggalkan solat ..banyak kali..sedangkan solat tu wajib dan solat tu tiang agama..kadang-kadang aku menangis meratapi dosa-dosa yang aku buat dulu..kenapa aku tak fikir macam ni dulu, mungkin aku terlalu taksub dengan dunia sampai aku abaikan akhirat..aku menyesal sangat.apa yang aku mampu lakukan dan memang patut aku lakukan semayang qada' dan memohon ampun kepada mu ya Allah..Allah mendengar rintihan hati hambanya. Allah maha pengampun dan maha penyayang..lagi-lagi doa time sebelum masuk waktu subuh..masa tu Allah tanya, ada lagi tak hamba Ku yang nak mintak ampun..maka Aku akan ampunkan. betapa ruginya aku kalau aku asyik dibuai mimpi masa tu. Tapi ingatlah ajal mu tak menunggu taubat
 mu.





No comments:

Post a Comment