Wednesday 22 April 2015

Fantasi

Fantasi?? apa itu fantasi..adakah ia angan-angan?? angan-angan yang tidak akan jadi kenyataan..atau sebuah kisah dongeng yang tidak akan pernah menjadi realiti..seperti insan biasa..aku ingin bahagia..eh-eh ternyanyi lah pulak..haha. nak cakap kat sini yang aku pun punyai anagan-angan yang tidak mungkin aku kecapi.

Apa angan-angan aku?? Apa yang aku fikirkan dalam otak aku sekarang ni ialah satu-satu nya angan-angan bodoh yang aku ada iaitu aku ingin menjadi sailormoon..kenapa aku ingin jadi sailormoon?? sebab aku nak ada kuasa bulan..haha..boleh la aku lepak kat bulan nanti..waa bestnya..dan aku boleh tolong orang dengan kuasa yang aku ada..syoknya kalau dapat jadi betul-betul..tapi sayang itu hanya fantasi..sailormoon pun tak wujud.

Oleh itu, berdirilah dalam dunia nyata..aku hanya pelajar ijazah sarjana muda dalam jurusan ekonomi yang sedang menuntut di universiti kebangsaan malaysia dengan harapan dapat gradute dengan cemerlang dan dikurniakan rezeki untuk merealisasikan impian ibuku yang ingin menunaikan umrah bersama ku dengan gaji pertamaku.Aku tak kisah aku dapat kerja apa pun nanti, sebab seperti yang kita tahu peluang pekerjaan amat terhad dalam dunia hari ini..Oleh itu, bersyukur, reda dan pasrah itu yang terbaik.


No comments:

Post a Comment